Marknadsföring

Intryck 

Många av våra uppfattningar om människor och företag är ofta baserat på antaganden. Vårt klädval skapar ofta en image och förmedlar även känslor och budskap, i ett direkt samband. Om förtroende ska skapas får inte klädvalet vara opassande. Ditt klädval ger dig en identitet och ger ett starkt intryck. Vi kan hjälpa dig att ge rätt intryck med vårt profilsortiment. Ett väl avvägt klädval är en viktig del i ett företags marknadsföring.

Motivation 

För att öka personalens eller föreningsmedlemmarnas teamkänsla är profilkläder/arbetskläder ett utmärkt val. Gemensam identitet genom likartad klädsel ger även en känsla av tillhörighet, som i sin tur ger ökad motivation och gör individen mer effektiv med ökad prestationsförmåga som följd. Vårt stora urval och dagens utveckling av profilkläder innebär att användningsområdena är närmast oändliga, de kan i praktiken användas i nästan alla sammanhang.

Passiv marknadsföring 

De flesta företag vill förknippas med kontinuerlig utveckling, bra marknadsföring och god lönsamhet, alla mycket goda målsättningar, som när de uppnås, skapar en mycket god och positiv image runt bolaget och dess produkter. Den yttersta målsättningen är för många att kunna ta stor del av, eller t.o.m. bli ledande på marknaden.  

Marknadsföring handlar om aktivitet i någon form, passiv eller offensiv/aktiv.  En passiv form, den vanligast förekommande, är att förmedla sitt budskap/logo på profilkläder, dekorer på bilar, skyltfönster, dekaler, visitkort mm, som hela tiden påminner omgivningen om din existens. Ett väl fungerande koncept.

Offensiv marknadsföring 

Men att bli marknadsledande kräver en mycket stark målmedvetenhet och en offensiv marknadsföring - konsten att synas mer än andra - , där kompletterar man den passiva modellen med aktiviter av olika slag, som kampanjer, utskick, säljbesök, mässor, annonser mm. Här finns olika hjälpmedel för att nå bästa effekt, som tex. ett marknadsföringsverktyg för nyhetsbrev och kampanjer via sociala medier, e-post - och/eller att kontinuerligt annonsera sina varor och tjänster i rätt forum, som annonstidningar och/eller på nätet tex. 

Oavsett vad man väljer för strategi så krävs inte bara snygga produkter för bärande av budskapen - dvs profilkläder, skyltar & dekorer, dekaler, trycksaker och presentreklam , utan även en genomtänkt och utarbetad marknadsstrategi och en grafisk profil för företaget.

 

Skapa en sund marknadsfilosofi med rätt profil - kontakta oss - info@bodata.se

 

Har Du inget mål så spelar det ingen roll åt vilket håll Du går!